top of page
Music Equipment

Sonic Branding werkwijze

Voor een Sonic Branding Identiteit op maat bieden wij een Sonic Branding traject waarbij een nieuwe muzikale merkidentiteit ontwikkeld wordt op basis van 5 duidelijke stappen. Een traject duurt 1 maand en de audio identiteit wordt op maat ontwikkeld voor uw bedrijf. 

Making Music

Sonic Branding Maatwerk: een unieke auditieve huisstijl voor uw MKB bedrijf.

Het Sonic Branding proces van MKB Audio Branding kent een doorlooptijd van circa 1 maand. Binnen 1 maand heeft u dus een unieke eigen muzikale merk identiteit die kan worden toegepast in uw complete bedrijfsvoering. MKB Audio Branding heeft een duidelijke werkwijze en traject ontwikkeld om tot het best mogelijke Sonic Branding resultaat te komen. Onze aanpak zorgt voor een passende oplossing die uniek en onderscheidend is voor uw bedrijf.

 

Hiermee zorgt u voor meer consistentie in de merkcommunicatie, meer herkenbaarheid en een professionele uitstraling naar uw doelgroep. Het Sonic Branding proces van MKB Audio Branding is gebaseerd op jarenlange branding en productie ervaring voor bedrijven uit de volgende sectoren: Horeca,  FMCG, Fashion, Retail, Electronics, Entertainment, Coaching, Bouwbedrijven, Finance, Zakelijke Dienstverlening en Travel. 

Merkmuziek op maat geproduceerd: de Sonic Branding methode van MKB Audio Branding

Stap 1: de Sonic Branding Strategische Workshop

De workshop is een strategische en creatieve brainstorm samen met het team van stakeholders binnen uw bedrijf. Denk hierbij aan collega's van marketing, commercieel, PR en directie. We gaan samen relevante info verzamelen over uw merk, de omgeving, de doelgroep. De workshop dient om tot een passende Sonic Branding Briefing te komen. Dit wil zeggen, een duidelijke beschrijving van waar uw Sonic Branding identiteit aan moet voldoen.

Tijdens de workshop zullen wij samen gaan brainstormen over passende mogelijkheden binnen uw bedrijfsvoering en beoogde doelgroep. Er wordt uitgebreid gekeken naar de verschillende touch points en kanalen waarop u nu of in de toekomst actief bent. Verder kijken wij naar de kernwaarden van het bedrijf, de missie, de 'why', de bestaande tone of voice en de visuele huisstijl. Hierbij maken we een creatieve vertaling naar geluiden of instrumenten.

Er wordt ook een interactieve audio quiz gedaan waarmee gepolst wordt welke stijlen muziek passend zijn. Dit geeft een goed beeld over het tempo, het arrangement en geschikte genres. Ook bepalen we in de workshop of de brand tune zang nodig heeft en of het audio logo een voice over nodig heeft. We kijken hierbij hoe de 'stem' van uw merk zou moeten klinken.
 

Een kijkje achter de schermen tijdens de productie fase.

Sticky Audio Branding: Making Of Brand Tune

Sticky Audio Branding: Making Of Brand Tune

Sticky Audio Branding: Making Of Brand Tune
Sticky Making Of Part01

Sticky Making Of Part01

01:10
Play Video
Sticky Making Of Part02

Sticky Making Of Part02

01:20
Play Video
Sticky Making Of Part03

Sticky Making Of Part03

00:47
Play Video

Sonic Branding ontwikkeling in samenwerking met uw partner bureau.

Werkt u samen met een marketing-, media-, digitaal, creatief- of reclamebureau? In dat geval werkt MKB Audio Branding direct samen met uw partners zodat we samen uw marketing- en communicatiestrategie naar een nog hoger niveau kunnen tillen.  Alle stakeholder worden meegenomen in het proces van MKB Audio Branding. Naast partner bureaus kunt u hierbij ook denken aan uw eigen werknemers die actief zijn binnen marketing, HR, PR, sales en content creatie. Denk ook aan externe leveranciers zoals video bedrijven of website ontwikkelaars. Als iedereen binnen uw organisatie zich bewust wordt van de kans die professionele Sonic Branding van MKB Audio Branding biedt, dan zal de impact nog groter worden. 

bottom of page